| Kahve kadınların hafızasına yarıyor Fransa ve Portekiz’de yapılan bir araştırmada, kahvenin 65 yaşının üzerindeki kadınların hafızalarını koruyucu etkisinin olduÇu belirlendi.
Fransız Ulusal SaÇlık ve Tıbbi Araştırmalar Enstitüsü’nün (Inserm) Lizbon Üniversitesi ile ortaklaşa yaptıÇı araştırmada, günde en az üç fincan kahve veya 6 fincan çayın, günde sadece bir fincan veya daha az içenlerle kıyaslandıÇında hafızayı koruyucu etkisi bulunduÇu ortaya çıktı.
65 ve daha yaşlı 4 bin 197 kadın ve 2 bin 820 erkeÇin kafein tüketimi ile hafıza, dil ve mantık yürütme gibi “tanımaya deÇin” entellektüel peroformansları arasındaki ilişkinin, 4 yıl boyunca elde edilen veriler ve bir istatistik modeli oluşturularak deÇerlendirildiÇi araştırmada, kafeinin sadece kadınlarda hafızayı koruyucu etkisi olduÇu tespit edildi.
Inserm’den Karen Ritchie, araştırmanın kafeinin kadınların beyin fonksiyonu üzerinde koruyucu bir etkisinin bulunduÇunu açıkça gösterdiÇini belirterek, kafeinin neden sadece kadınların hafızasını koruyucu bir etkisi bulunduÇunu anlamaya çalıştıklarını kaydetti.
Ritchie, kafeinin erkek ve kadınların metabolizmalarında farklı etkilere yol açabilmesi veya hormonal bir etkileşimin bu farkı yaratmış olabileceÇini belirtirken, kafein temelinde bir tedavinin yararlı olup olmayacaÇını anlamak için öncelikle biyolojik mekanizmayı aydınlatmak gerektiÇine işaret etti.
Araştırmanın, kafeinin Alzheimer hastalıÇına ortadan kalkması konusunda bir etkisi bulunmadıÇını gösterdiÇini belirten Ritchie, araştırmanın kafein ile Alzheimer arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla iki yıl daha sürdürülmesi gerektiÇini, kafein tüketiminin bu hastalıÇın ortadan kalkmasında deÇil, gelişiminde rol oynayabildiÇini düşündüklerini ifade etti.
__________________ |